Här är vinnarna i årets Sparc Award

I samband med årets SparcOff arrangerades Sparc Award of the Year. Tävlingen som hyllar och lyfter fram personer och bolag som utmärkt sig lite extra under det gångna året inom koncernen. Prisutdelningen ägde rum på Hangaren, Subtopia i Norsborg.

För tredje året i rad arrangerades Sparc Award of the Year. I takt med att det blir fler medarbetare och bolag inom koncernen ökar konkurrensen för de ärofyllda priserna. Totalt delades fyra priser ut under kvällen och först ut var Årets framåtrörelse. Prisutdelare i denna priskategori var Sparc Groups grundare Erik Björklund och priset gick till Säkerhetsbolaget FST.

– Att få träffa alla våra kollegor i koncernen på ett event där framtidsspaning, nätverkande och inspiration är agendan var otroligt kraftfullt. Att dessutom få se stoltheten i mina kollegors ögon när allt det hårda arbete de lagt ned sedan vår fusion uppmärksammades på detta sätt är helt klart en av de mer minnesvärda händelser sedan vi för snart 10 år sedan tog våra första kliv med bolaget, säger Mathias Salo VD Säkerhetsbolaget FST.

Näst ut var priset för Årets samverkan. Prisutdelare i kategorin av Jennifer Brorsson som arbetar som kvalitetsamordnare och onboardingansvarig inom Sparc Group. Priset tilldelades till Dataklimat.

Tredje priset som delades ut var Årets bolag. Prisutdelare i kategorin var Sparc Groups styrelseordförande Karl Engelbrektson. Priset går till det bolaget som under året haft en ekonomisk tillväxt, bidrar till samverkan inom koncernen. När vinnaren presenterades stod det klart att El-Finess Göteborg är årets Sparcbolag.

Sista priskategorin för kvällen var Årets Sparc´are. Prisutdelare var Kristoffer Erlandssons som tog emot priset förra året. Priset går till den person som under året utmärkt sig lite extra och alltid gör jobbet. Som med positiv anda verkat för bolagsgruppens framåtrörelse och bidrar till att levandegöra visionen för Sparc Group. Årets Sparc´are är den enda priskategorin som inte utses av jury utan av intern röstning.

När de nominerade hade lästs upp stod det klart att Årets Sparc´are 2024 gick till Stefan Carlstedt på Eliot Universe.

Nedan följer alla nominerade och vinnare i samtliga priskategorier:

Årets framåtrörelse

Söderlinds El