Sparc Group är stolt partner till Glada Hudik och den nya filmen ”Livet efter Catwalk”

Modelldrömmande Emma Örtlund och Glada Hudik-gänget är tillbaka med dokumentären ”Livet efter Catwalk”. Sparc Group är stolt partner till den nya filmen som har premiär på Viaplay den 4:e juni.

Med hjälp av Glada Hudik-teaterns grundare Pär Johansson lyckades Emma och vännerna Ida Johansson, Kitty Jonsson, Alexander Rådlund och Nicklas Hillberg ta sig ända till New York, där de genomförde en oförglömlig catwalk.

Nu är ensemblen tillbaka i en ny film, om hur livet har formats efter den internationella succén. Den här gången ställs Emma inför en ny stor utmaning, nämligen att hålla ett brandtal inför en fullsatt Avicii Arena.

Sedan 2022 har Sparc Group ett nära partnerskap med Glada Hudik-teatern och är bland annat medfinansiär av den nya filmen ”Livet efter Catwalk”.

– Samarbetet med vännerna på Glada Hudik-teatern ligger oss nära hjärtat och det är vårt sätt att investera i mångfald och människors lika värde. Tillsammans med Pär Johansson som är initiativtagare av teatern har vi utvecklat ett nära partnerskap sedan 2022 där vi vill vara med och göra skillnad på riktigt, säger Liza Björklund projektledare Sparc Group.

”Livet efter Catwalk” kommer ha exklusiv premiär på Viaplay den 4:e juni.

– Vi gör en uppföljare för att se vilka effekter ”Catwalk – från Glada Hudik till New York” gav. Vår övertygelse är att om man syns och finns i det offentliga rummet så får man en chans att göra så mycket mer. Det är så spännande att se hur vardagen har förändrats för dessa underbara människor, och vilka fantastiska synergieffekter resan från Hudiksvall till New York gav, säger Pär Johansson.

I samband med inspelningen av den nya filmen arrangerade Sparc Group en resa till Stockholm med skolklasser från Göteborg. Syftet var att engagera och ge barn från västra Sverige möjligheten att delta under Glada Hudiks manifestation på Sergels torg och i Avicii Arena.

– Det blev en dag väl värd att minnas både för oss och barnen som åkte med oss till Stockholm, avslutar Liza Björklund.

Se Sparc Groups film från manifestationen: