Sparc Group ingår långsiktigt partnerskap med Stiftelsen Glada Hudik-teatern

Sparc Group ingår långsiktigt partnerskap med Stiftelsen Glada Hudik-teatern. Ett samarbete för att främja människors lika värde och att mångfald skapar framgång.

Stiftelsen Glada Hudik-teatern är en teater där utvecklingsstörda och normalstörda agerar tillsammans på scenen. Förutom utsålda Sverige-turnéer med ”Elvis” och ”Trollkarlen från Oz” innehåller Glada Hudik-teaterns resa bland annat framträdanden i New York med filmen Catwalk och den folkkära reklamfilmskaraktären ICA-Jerry. Nu är teatern aktuell med den nya filmen ”Det kunde varit vi” som har biopremiär i oktober.

Pär Johansson som är konstnärlig ledare och grundare av teatern tror på ett partnerskap i flera dimensioner där Stiftelsen och Sparc Group får möjlighet att dela erfarenheter och bredda perspektiven mellan varandra.

– Partnerskapet kommer bland annat innebära att människor som inte hade mötts i vanliga fall får chansen att mötas. När exempelvis Mats Melin dyker upp på ett Sparc-bolag framåt och delar med sig av sin inställning till livet kommer medarbetarna ute på företagen få nya perspektiv, samtidigt som våra skådespelare får möjlighet att komma ut och lära sig mer och se hur det fungerar ute på företagen, säger Pär Johansson grundare Glada Hudik-teatern.

Sparc Group är en entreprenörsdriven koncern som samordnar och förvärvar bolag inom installationsbranschen. Sedan starten 2021 har man förvärvat 86 bolag inom VVS, el, nät, projekt och säkerhet. Med över 1000 medarbetare verkar man idag från Malmö i söder till Örnsköldsvik i norr.

Genom att sträva efter att göra skillnad i både branschen och samhället i stort ingår nu Sparc Group ett partnerskap som sträcker sig över tre år med Stiftelsen Glada Hudik-teatern.

– När man träffar en människa som Pär Johansson och man kommer till insikt vad Glada Hudik-teatern gör och står för så föll det naturligt att detta vara något vi ville vara en del av. Det handlar inte om att göra storskaliga saker utan om att faktiskt göra något som bidrar till en positiv samhällsutveckling. Tillsammans kommer vi kunna göra skillnad på riktigt, säger Erik Björklund grundare och VD Sparc Group.

Partnerskapet kommer omfatta utbyten mellan verksamheterna och projekt som gör att oavsett bolag eller geografisk plats så kommer man kunna känna att man är en del av partnerskapet och kunna vara med och bidra.

Se pressfilm: