Sparc Group välkomnar Götalands El & Telecom

Sparc Group bryter mark i Jönköping och stärker upp med spetskompetens inom installation för digital infrastruktur. Näst ut att bli en del av Sparc Group är Götalands El & Telecom.

Sparc Group presenterar nu sitt första förvärv efter sommaren med inriktning på telecom. Förvärvet innebär att man etablerar sig i Jönköping, som är ett nytt geografiskt område för Sparc Group där man ser stor potential att ta ytterligare marknad framöver.

– Äntligen är vi i gång efter sommaren och kan nu välkomna nya bolag och kollegor till gruppen. Götalands El & Telecom komplettera oss med spetskompetens inom digital installation för infrastruktur med möjlighet att ta sig an uppdrag rikstäckande. Detta innebär att vi kan stärka och bredda vårt helhetserbjudande inom affärsområde nät. Samtidigt som vi fortsätter att växa med fler bolag har vi en modell som gör att vi har stort fokus på att hjälpa våra bolag att utvecklas vidare efter förvärv, säger Erik Björklund VD Sparc Group.

Götalands El & Telecom AB grundades 2013 och har under de senaste åren haft en kraftig tillväxt och expansion med god lönsamhet. Företaget arbetar med alla former av installationer och servicearbeten för mobila master. Kunderna består främst av större operatörer inom telecom. I takt med samhällets digitala omställning är Götalands El & Telecom en av de ledande aktörerna i Sverige gällande utbyggnad av 5G-nät.

– I takt med vår kraftiga tillväxt de senaste åren känns det bra att nu ingå i ett större sammanhang. Sparc Groups modell passar oss väldigt bra då vi kan fortsätta driva bolaget under samma förutsättningar och namn som tidigare samtidigt som vi får en trygg partner som kan bidra med kompetensstöd för fortsatt tillväxt. Ensam är inte stark och vi ser fram emot att fortsätta resan tillsammans med Sparc Group, säger Robin Larsson grundare Götalands El & Telecom.

Sparc Group är nu totalt 83 bolag i koncernen då förvärvet omfattar både Götalands El & Telecom AB och systerbolaget GMT Sweden AB. Inom det närmsta dagarna förväntas ytterligare förvärv att presenteras.

– Robin är en ung och hungrig entreprenör som vi nu är glada att få med på resan, avslutar Erik Björklund VD Sparc Group.