Sparc Group välkomnar Perisol

Sparc Group bryter mark i Örebro och stärker upp med kompetens inom rörisolering. Näst ut att bli en del av Sparc Group är Perisol.

I fredags presenterade Sparc Group att man etablerar sig i Jönköping genom förvärvet av Götalands El & Telecom och GMT Sweden. Nu, några dagar senare bryter man ny mark även i Örebro med spetskompetens inom rörisolering som är en ny nisch inom koncernen.

– Genom de båda Per som grundat bolaget får vi med oss lång erfarenhet från branschen i en region där vi ser stor potential till fler etableringar och förvärv, säger Erik Björklund VD Sparc Group.

Perisol AB grundades 2016 och har med grundarnas bakgrund över 30 års erfarenhet av teknisk isolering inom värme, kondens, kyla och brand. Verksamheten utför även plåtbeklädnader, brandtätning, rörmärkning, ventilmärkning samt ventil- och rumsförteckningar.

– Vi ser fram emot den hjälp vi kan få från koncernens stödfunktioner för att kunna utveckla bolaget vidare med kompetens som vi själva saknar idag. Sparc Group har även fokus på mjuka värden som vi delar och känner att vi vill vara en del av, säger Per Baastad grundare Perisol.

Sparc Group är nu totalt 84 bolag i koncernen med över 1000 medarbetare.

Sparc Group AB (publ) är en entreprenörsdriven koncern som samordnar och förvärvar bolag inom installationsbranschen. Sedan starten 2021 har man förvärvat 84 bolag inom VVS, el, nät, projekt och säkerhet. Med över 1000 medarbetare verkar man idag från Malmö i söder till Örnsköldsvik i norr. Tillväxten sker utifrån en gemensam drivkraft av ständig framåtrörelse där människans välmående och utveckling sätts i fokus. Visionen är att med stort hjärta skapa Sveriges mest hållbara arbetsplats i installationsbranschen.