Sparc Group välkomnar Rörkompaniet

Sparc Group fortsätter att ta position i Jönköping och stärker upp med kompetens inom VVS. Näst ut att bli en del av Sparc Group är Rörkompaniet.

I förra veckan presenterade Sparc Group att man bryter mark i Jönköping genom förvärvet av Götalands El & Telecom. Nu, endast 24 timmar efter senaste förvärvet av Perisol tar man ytterligare position i Jönköping genom VVS-bolaget Rörkompaniet.

– Det är roligt att få med Rörkompaniet på vår resa som är ett bolag med gott renommé i regionen. Tillsammans kan vi utveckla bolaget vidare och etablera oss geografiskt där vi ser potential för fler förvärv och framtida tillväxt, säger Erik Björklund VD Sparc Group.

Rörkompaniet i Jönköping AB grundades 2014 och har sedan starten vuxit till ett tiotal medarbetare med drygt 25 miljoner i omsättning. Idag erbjuder Rörkompaniet tjänster inom VVS med fokus på service och installationer av fjärrvärmecentraler.

– Genom att vi kommer med i ett större sammanhang kan vi fortsätta utveckla bolaget tillsammans med koncernens stödfunktioner. Sparc Group har ett modernt och ungt tänk som vi gillar och tror på, säger Fredrik Norberg och Petter Hultman tidigare ägare Rörkompaniet.

Sparc Group är nu totalt 85 bolag i koncernen med en omsättning som överstiger 2 miljarder.

Sparc Group AB (publ) är en entreprenörsdriven koncern som samordnar och förvärvar bolag inom installationsbranschen. Sedan starten 2021 har man förvärvat 85 bolag inom VVS, el, nät, projekt och säkerhet. Med över 1000 medarbetare verkar man idag från Malmö i söder till Falun i norr med huvudkontor i Göteborg. Tillväxten sker utifrån en gemensam drivkraft av ständig framåtrörelse där människans välmående och utveckling sätts i fokus. Visionen är att med stort hjärta skapa Sveriges mest hållbara arbetsplats i installationsbranschen.