Sparc Group välkomnar VOLT 24

Sparc Group stärker upp med spetskompetens inom el, styr och regler. Näst ut att bli en del av Sparc Group är VOLT 24 från Kungälv.

På dagen för tre år sedan påbörjade Sparc Group sin förvärvsresa genom förvärv av El-Finess i Stockholm och City Sundblad Telecom. Nu, tre år senare kan man konstatera att man lyckats förvärva 81 bolag genom att välkomna VOLT 24 till bolagsgruppen.

– Ett förvärv som innebär att vi växer med kompetens där vi har en hög efterfrågan och där vi ser möjlig samverkan med andra bolag inom gruppen. Extra kul som Kungälv-bo att vi nu även har ett bolag bara några kilometer från där jag bor, säger Erik Björklund VD Sparc Group.

VOLT 24 El&Styr AB grundades 2022 och har sedan starten vuxit till 15 medarbetare med drygt 20 miljoner i omsättning. Med fokus på styr och regler erbjuder man idag kompetens inom apparatskåp, styrinstallation, elinstallation samt entreprenad och service.

– Sparc Group erbjuder en modell som passar oss väldigt bra. Vi är måna om det lokala varumärket och att våra medarbetare inte påverkas i så stor utsträckning av ägarbytet. Med Sparc kan vi fortsätta växa under samma namn med fina tillväxtmöjligheter genom samverkan med andra bolag som finns inom koncernen, säger Claes Bergström och Martin Andreasson grundare VOLT 24.

Sparc Group är nu totalt 81 bolag i gruppen och förväntas presentera nästa förvärv efter sommaren.

Sparc Group AB (publ) är en entreprenörsdriven koncern som samordnar och förvärvar bolag inom installationsbranschen. Sedan starten 2021 har man förvärvat 81 bolag inom VVS, el, nät, projekt och säkerhet. Med över 1000 medarbetare verkar man idag från Malmö i söder till Falun i norr med huvudkontor i Göteborg. Tillväxten sker utifrån en gemensam drivkraft av ständig framåtrörelse där människans välmående och utveckling sätts i fokus. Visionen är att med stort hjärta skapa Sveriges mest hållbara arbetsplats i installationsbranschen.